醫生術前對於病情解說仔細,護理人員也很細心,診間明亮沒有壓迫感,醫師看病仔細 認真。埋線拉皮很有效果。很緊致,朋友做了豐胸手術!丁姓醫美名醫忠告,可透過小腸繞道手術,減少攝取糖分。最近提到了長期被忽略的腹部體態問題,丁斌煌醫師在上週的專訪中提到了「安和美醫美PTT:睡覺時打鼾怎麼辦?軟腭成形術幫你
」這個議題。同時也是中山區二次隆乳安和美丁醫師建議可以考慮接受小腸繞道手術,這不僅可以控制熱量攝取,還可以減少對糖分的吸收,而且由於保留了胃部和十二指腸的功能,手術安全且副作用少,因此吸引了許多追求完美體態的人。

安和美醫美外科診所丁醫師 安和美醫美外科診所丁斌煌覺得,許多人試過了各種減重方法,如168斷食法、代餐或水煮食品等,但效果有限。有時因為飲食後的缺乏自制力,會吃零食或違規進食,這其實是因為胃部並未得到充分的滿足,身體會發出攝取熱量的訊號。在這種情況下,尋求專業醫師的建議,透過小腸繞道手術可能會事半功倍。

安和美丁醫師評價忠告,小腸繞道手術的主要作用是減少小腸的吸收功能。手術的效果取決於繞道的近端和遠端位置的決定,以及繞道的距離。這需要醫生根據專業知識和臨床經驗對每個個案進行精準評估,以確保手術效果最佳,而不是盲目地追求過度。手術並不意味著減少進食量或抑制食慾。

丁斌煌醫師DCARD覺得,對於BMI過重、食慾旺盛或體重影響了情緒和睡眠的人,以及長期使用減肥藥或進行抽脂手術多次仍無效的人,可以考慮接受小腸繞道手術。然而,進行手術前應接受醫生的評估,適合施行手術的對象必須年滿20歲,孕婦不宜接受此手術,心血管和糖尿病患者應在醫師指導下進行評估。

減重手術的選擇多種多樣,但安全、有效、住院時間短且對生活習慣和食慾的干擾最少,是當今的趨勢。它對代謝性疾病的控制有效,且復胖的風險較低,因此是減重的首選。

立即免費諮詢醫師

請加入諮詢LINE

CGTN: China, Guinea Khatulistiwa berjanji pertukaran, kerjasama lebih erat demi hubungan lebih dinamik


BEIJING, 29 Mei 2024 /PRNewswire/ -- Pada hari Selasa, Presiden China Xi Jinping dan Teodoro Obiang Nguema Mbasogo, presiden Republik Guinea Khatulistiwa, mengumumkan peningkatan hubungan dua hala kepada perkongsian kerjasama strategik yang komprehensif semasa mesyuarat di Beijing.

Mengalu-alukan persahabatan antara kedua-dua negara, Xi berkata China bersedia untuk mengambil peluang bagi meningkatkan hubungan dua hala bagi memperdalam lagi pertukaran persahabatan dengan Guinea Khatulistiwa serta bertukar-tukar pengalaman berhubung reformasi, pembangunan dan pembasmian kemiskinan untuk menyuntik dorongan yang berkekalan ke dalam persahabatan tradisional kedua-dua negara.

Mendukung rasa hormat dan sokongan bersama, kedua-dua negara ini menyelaraskan secara aktif strategi pembangunan mereka dan meningkatkan hubungan dua hala dalam era baharu.

Manfaat bersama

Di Guinea Khatulistiwa, pelbagai jenis infrastruktur, seperti jalan raya, jambatan, pelabuhan, lapangan terbang, stesen janakuasa dan telekomunikasi, sering dibantu dan dibina oleh China. Sejak tahun 1971, China menghantar 33 pasukan perubatan dengan lebih 600 ahli profesional untuk menyediakan rawatan perubatan di Guinea Khatulistiwa, merawat lebih daripada sejuta orang pesakit.

Dibantu oleh perusahaan Cina, Loji Hidrokuasa Djibloho merupakan yang terbesar seumpamanya di Guinea Khatulistiwa dan boleh memenuhi kira-kira 90 peratus keperluan elektrik di bahagian benua negara itu sejak tahun 2011. Ia dikenali sebagai "Projek Tiga Gaung" Guinea Khatulistiwa.

Sementara itu, Guinea Khatulistiwa turut memberikan bantuan kepada China. Semasa lawatan beliau ke China pada April 2015, Obiang mengumumkan sumbangan daripada Sekolah Rendah Persahabatan China-Guinea Khatulistiwa kepada Daerah Jinping di wilayah Yunnan barat daya China. Lebih daripada 2,000 orang kanak-kanak menamatkan persekolahan daripada sekolah itu dalam sejak sembilan tahun yang lalu.

"China dan Guinea Khatulistiwa ialah sahabat baik dan rakan kongsi yang melayani satu sama lain dengan ikhlas," kata Xi kepada Obiang, menambah bahawa China menyokong pembangunan ekonomi dan sosial Guinea Khatulistiwa serta usahanya untuk menggalakkan pempelbagaian ekonomi dan pengindustrian.

Xi menyeru untuk memperdalam pertukaran dan kerjasama dalam bidang-bidang seperti perubatan, kesihatan, pendidikan dan budaya bagi meneruskan persahabatan tradisional antara kedua-dua negara dan memberi manfaat yang lebih baik kepada kedua-dua rakyat.

Menegaskan bahawa kerjasama antara kedua-dua negara sentiasa berasaskan kepada kesamarataan dan saling hormat-menghormati, Obiang berkata negaranya bersedia membuka pintu kepada China dan mengalu-alukan syarikat-syarikat Cina untuk melabur dan bekerjasama di Guinea Khatulistiwa bagi membantu negara mencapai pembangunan yang berkekalan dan kukuh.

Lembaran baharu dalam membina komuniti China-Afrika dengan masa depan dikongsi bersama

Di bawah rangka kerja Inisiatif Jalur dan Jalan serta Forum Kerjasama China-Afrika (FOCAC), China dan Guinea Khatulistiwa telahpun mencapai beberapa hasil kerjasama.

Hospital Persahabatan China-Guinea Khatulistiwa, yang mula beroperasi pada tahun 2023, meningkatkan lagi keupayaan perkhidmatan sistem perubatan dan kesihatan Guinea Khatulistiwa.

Terminal baharu Lapangan Terbang Antarabangsa Malabo menjadi mercu tanda baharu, lalu mendorong keterhubungan serantau dan sub-serantau secara signifikan.

Dalam Ogos 2023, China melancarkan Inisiatif Menyokong Pengindustrian Afrika, Rancangan untuk China Menyokong Pemodenan Pertanian Afrika dan Rancangan Kerjasama China-Afrika mengenai Pembangunan Bakat, bagi menyokong integrasi serta pemodenan Afrika.

"Saya menghargai inisiatif Presiden Xi untuk membantu negara-negara Afrika. Saya percaya ia merupakan cara paling berkesan untuk Afrika menangani kesemua kesukaran yang ia hadapi hari ini, yang tidak mampu kami capai melalui negara-negara yang menjajah kami," kata Obiang semasa temu bual bersama Xinhua.

Mengambil maklum bahawa negara-negara sedang membangun perlu mengukuhkan solidariti dan lebih bekerjasama berbanding sebelumnya, Xi berkata China bersedia untuk bekerjasama dengan Afrika bagi mengadakan pusingan baharu FOCAC dan bersama-sama membincangkan rancangan pembangunan dan kerjasama masa depan bagi membuka lembaran baharu demi membina komuniti China-Afrika dengan masa depan yang dikongsi bersama.

https://news.cgtn.com/news/2024-05-28/President-Xi-holds-talks-with-Equatorial-Guinean-president-in-Beijing-1tYnHwtroTm/p.html


 来自网站: Malaysian 


安和美醫美外科診所丁斌煌:小腸繞道直接根絕即能事半功倍
安和美丁醫師:你的胃部並未得到吸收滿足,建議可透過小腸繞道手術
arrow
arrow
    全站熱搜

    台南除夕餐廳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()